lördag, september 27, 2008

ÅhNej, "Hon" är en "Han"!

Attans, min ena ankhona är inte vad vi trodde. Nu har HAN ruggat och där framträdde en tydligt grå hals *suck* Så nu har jag två av varje kön. Lite onödigt kanske, de är ju inte parbildande... Ja, ni ser ju avgränsningen mellan grå hals och brun kropp, trots att en del bruna dun fortfarande sitter kvar.

Idag åkte de sista vithättorna, och jag fick en hundring mer än vad jag begärt, bara för att jag sa att de fick ringa om de undrade över ngt (deras första höns) Det tackar man inte nej till! ;-)

Var även uppe på Almas förskola och grejade lite inför konstnatta som ju är... i natt. Bakade även en drös tekakor att servera som fika till besökarna. Barnen hade varit så duktiga, fantastifulla konstverk överallt! Jättefint! Nästa år hoppas jag ha ork att åka runt och titta lite hos alla andra också, var och varannan här i Gökhem och Vilske ställer ut på konstnatta!

3 kommentarer:

Fake cake sa...

Hejhopp:)

Attans osis med ankan då;(

Jo jag har 2 vita hönor, 1 vit tupp, en mörkbrun frisserad med ljusare huvud (ovanlig, har aldrig sett innan-fast det är ju jag det) en porslin-frisserad, en vanlig porslin. Det var dvärgisarna det som du frågade.
De två som kläcktes igår är grå och gula än så länge;)

Kramis

Fake cake sa...

Va fina Appenzeller du har såg jag på er hemsida. Skulle så gärna vilja ha såna med men det är fullt nu inför vintern här märker jag;)
kanske till våren att jag skulle vilja kläcka fram några...mysigt

Kram

Fake cake sa...

Va fina dina gulankor är:) har haft såna med för några år sedan. Gillar dem mkt.
Kul att du har från genbank från de flesta nu ju:)

Nu har jag lagt ut bilder på dvägisarna om du vill se hur mina ser ut:)

Kram