fredag, september 05, 2008

PMS, helgplaner och hästmys!

Jag har haft ett par riktigt tunga dagar nu, riktiga "bro-hoppar-dagar" när allt bara känns jobbigt, fel och irriterande! Ingenting fungerar, ingenting har man lust med,, ingenting orkar man, och minsta lilla ger ett vansinnesutbrott utan dess like. Ja ni förstår väl vad jag talar om, det månatliga PMS´en! Fy vad hormoner kan ställa till det, finns det ingen bot?!? Den här delen av månaden vill jag bara dra ngt gammalt över mig och inte komma fram förän det är över och allt är som det ska igen.


I helgen är en del planerat, både brukshästdagen i jäla och medeltid med hönsföreningen. Därutöver en kräftskiva med släkten, höstbruk, hönshus... mm mm mm. Och vad säger de då på TV´n? Jo, att det ska regna JÄTTEMKT hela helgen, och framförallt på lördagen när de flesta aktiviteter ska äga rum... Inget vidare, alltså... :-/

Nu ikväll gick jag & alma ut i hästhagen för lite hästmys, var länge sedan det fanns tid och lust för lite otvunget gos med de håriga, dregglande, tjocka... ;-) underbara, härliga, vackra hästarna!Alma blev väldigt upprörd när hon såg hästarna klia varandra och skrek åt Dimma att släppa hennes häst! *skrattar*

Alma har äntligen börjat få lite respekt för hästarna, innan har hon bara rusat fram och inte alls bekymmrat sig över att Dimma är jättestor. Nu smiter hon undan när Dimma blir för närgången, och är t.o.m. lite försiktig med Simona. Har tjatet gått in, eller har hon bara fått lite mer vett?! ;-) Nåja, som ni ser är hon inte direkt jätterädd för sin lilla ponny!

1 kommentar:

lilian sa...

Här kommer boten!!!!!!!
Pyridoxin.
Ring mig sen