söndag, februari 15, 2009

Bilder på surtant G!

Orkar inte riktigt skriva ngt, och dessutom har det inte hänt ngt särskilt här heller, så det blir ett par bilder på min surtant, Gertrud. Som faktiskt varit riktigt kelig det sista (förutom ett par dagar direkt efter Majkens försvinnande då hon var direkt otrevlig och faktiskt hotade mig ett par gånger. Som tur var försvann ilskan lika snabbt som den dök upp och hon har för mkt respekt för mig för att göra allvar av sina hot)

Så här vackert ansikte har Gertrud när hon liggeer och njuter av att bli kliad på magen. Visst ser hon fridfull och nöjd ut?Hugo och tant GJag tycker det är lite tomt med bara tre grisar... =/ Fantiserar lite om vad för nasse som skulle kunna täcka upp efter Majken... Hade ju drömmar om att betäcka Majken igen och få ngn liten sötnos att behålla, men den möjligheten finns ju inte längre. Hugo och Hampus kan inte åstadkomma några kultingar hur mkt de än försöker =)

Kvar finns bara tant G, som förvisso ger finfina kultingar, men dessvärre förvandlas till ett monster när hon har bebisar... Så kanske vore det bättre att köpa en kulting isf... -fast jag hade ju gärna velat följa den lille från scratch, dvs låta den födas i min egen ladugård. Ja vi får väl se hur fortsättningen blir...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men var är Majken då?! Har jag missat nåt?

Linda Färnevik sa...

Oj, jo du har nog missat ngt Anna... Majken blev påkörd och dödad av en lastbil för två veckor sedan... =( Se här: http://storaaleberg.blogspot.com/2009/02/och-sa-var-det-bara-tre-grisar-kvar.html