måndag, september 24, 2012

Träningskonor

Träningskonor används vid träning. TRÄNING.Vad var det du inte förstod, Toolah?!? =)

Strax innan bilderna togs hade hon dock varit så väldigt possetiv, glad och engagerad i träningen (främst fotgående slalom och spiraler åt båda håll, runt just dessa konor), att jag tyckte mig kunna offra en av tio nya konor, som en extra kul belöning. Dessutom försöker jag ju alltid uppmuntra henne till lek, eftersom det är något hon har ganska långt till normalt sett. (Dock får vi hoppas att det här med att käka konor inte blir någon vana, ni kan ju tänka er hur det skulle se ut på tävling; att hunden efter avslutad runda drar in på plan och snor med sig en kon!?! ha ha)

Toolah har annars varit lite låg och trög när vi tränat det sista, kanske för att jag snubblat över henne några gånger för mycket (...) så hon tagit det som en högst omotiverad bestraffning och känt sig osäker? Eller så har problemet varit att jag hållit inne på belöningarna längre än vad hon är mogen för, eftersom hon idag när jag klickade och belönade mest hela tiden, återfick gnista? Troligtvis är det lite av varje som spelat in. Mer godis, och bättre koll på fötterna får jag i hemläxa. =)

Inga kommentarer: