tisdag, december 04, 2012

Hund i vagn...


Efter ett rallypass i -10 och snö (maken hade plogat en träningsplan till oss!) frös Toolah om tassarna, och ville sitta i mitt knä (!) Det ville dessvärre även Tilde, så halvt på skämt tyckte jag att "då får väl hunden ta vagnen, hopp upp Toolah!". Och se, det gjorde hon. Dessutom verkade hon tycka att hon satt riktigt bra däri, på ett mjukt och varmt fårskinn... Hon satt faktiskt stilla i vagnen även när den började röra på sig. Det kanske är det nya, köra hunden på promenad i vagnen, istället för att låta henne springa själv!?Så gör de väl i Hollywood, så varför inte i Gökhem tänker jag? ;-)
Tilde tog knäplatsen, då tfick Toolah låna vagnen. Detta tackade hon för med en stinkande MammaScanPuss...

Då kör vi då! Visst ser jag ut som den stolta modern...!
Toolah ser inte helt missnöjd ut hon heller. Inte alls missnöjd, faktiskt.
Toolah gjorde snöänglar också, som vilket annan (mänsklig) 4-åring som helst!

Jag har ju sagt att Toolah är mitt substitut för ett trejde barn, så naturligtvis hängde hon med till fotografen. Och hon är den enda av barnen som har min ögonfärg. ;-)
Mina tre töser!

Och förutom det här inlägget, och möjligtvis att jag sätter på hunden täcke när det är kallt och blött för att skydda musklerna, så förmänskligar jag henne inte. Så att ingen behöver oroa sig ;-) Men det är ju som det alltid har varit med min djurhållning: högst naturligt möter höst onaturligt. Det är väl därför Toolah äter sion mat, bestående av ett stort, rått köttben, liggande utomhus i minusgrader... Detta iklädd ett allt för dyrt märkestäcke. ha ha.


Inga kommentarer: