lördag, november 10, 2012

Avledningsmanövrar

Jag försöker få Toolah på andra tankar med motion och annan aktivitet. Idag har vi, utöver den 8 km långa morgonpromenaden, både tränat två pass freestyle och dragit skrindan hela 2 km.

Vad gäller freestylen så går det lite trögt med programmet vi ska visa upp på avslutningen på tisdag. Ibland lyckas vi faktiskt med hela programmet (dock utan musik) men ofta är vi för långsamma. Dessutom får jag visa Toolah i hela rörelserna och kan därmed inte göra några egna... Men vad tusan kan jag förvänta mig efter 5 lektioner, egentligen? Men men, är man perfektionist så är man...

Hoppen däremot börjar vi få flyt på! Jag trodde inte att en såpass stor hund som Toolah kunde hoppa genom arm eller ben, för när vi började försöka så fastnade hon alltid på mitten eller med bakbenen, jag tappade balansen, och vi ramlade. Men, hon är lika stor nu som då, och det går ju visst! =)


Vad gäller dragandet av skrindan, så kan Tilde numera åka med! (även Alma har faktiskt testat en kortare sträcka, och det gick det med!)

Inga kommentarer: