måndag, maj 27, 2013

KM i rallylydnad

Nu har vi haft klubbmästerskap i Rallylydnad på Tomten. Mycket trevlig kväll med många glada människor och härlig stämning! Verkar som om många på allvar fick upp ögonen för rallyn, tyckte det var jätteroligt och blev sugna på mer seriös träning och kanske även tävling, det tyckte jag var riktigt, riktigt roligt! Fantastiska Annie & Siri vann med sina 91 p!

Tätt därefter kom jag och Toolah med 90p, jag vet faktiskt inte vad det tog åt Toolah idag, hon var vild och galen och fort fram alldeles för fort; ville gärna hälsa på domaren som stod lägligt till ett par meter efter hindret, och funderade därefter på att leka med ikea-råttan i frestelsen. Jag förstod inte vart min sega, skendräktiga hund tagit vägen, men hon var glad och tokig så det var väl toppen ändå på sätt och vis!


Ny upplevelse, var det i alla fall, att se den här sidan av Toolah! Kanske berodde det på att vi startade först, och jag bara hade 2 minuter på mig från att banvandringen slutade, till att vi startade? Och på den tiden skulle hon dessutom hämtas i bilen... Vi hade nog behövt en 5-10 minuter till att varva ner egentligen, men det var jag helt oförberedd på, med tanke på Toolahs energinivå i övrigt för stunden. Men ibland kan hon visst överraska! =)


 

Inga kommentarer: