torsdag, september 05, 2013

Ladugårsdörren: bättre sent än aldrig

I våras köpte jag färg för att fixa till den eländiga dörren in till fårens lösdrift. (och till övriga dörrar/portar på ladugården med just den här dörren var av förståeliga skäl absolut prio ett!) Det saknades plankor högst upp (hålet täcktes av en bit blårandig trasmatta), de flesta plankorna satt på lösen och färgen hade sett bättre dagar.
Detta hade jag tänkt ändra på under våren. Kanske, möjligtvis, under sommaren om tiden blev knapp. Och idag insåg jag plötsligt att det är september och jag har inte gjort någonting ännu! Bara att sätta igång! Slutresultatet ser ni nedan...
Skillnaden på intrycker är minst sagt... enorm! Det är tur att jag tog ett foto innan, för jag kan faktiskt inte minnas att den var SÅ DÄR bedrövlig, trots att det inte gått många timmar! Och jag kan verkligen inte förstå att jag låtit den här dörren se ut så under de 5 år vi bott här! Men nu ser den i alla fall riktigt trevlig ut, dags att ta sig an övriga dörrar och portar nu då. Det saknas plankor på fler ställen också, porten i mitten av ladugården har en 3 dm brev glipa mellan sina dörrar... Det blir nästa steg!

Inga kommentarer: