lördag, september 21, 2013

Mästarklass i Sävsjö

Tidigt i morse bar det av till Sävsjö för vår andra start i Rallylydnadens mästarklass. En liten, snabbt avklarad klass med bara 7 startande ekipage. Jag och Toolah behöll 94p och det räckte till klassvinst även denna gång!

Bra!
-Stadig liggande honnör, inga som helst tendenser till att nosa!
-Raka sättanden! Strategin som jag la upp efter senaste avanceradklassen fungerar!
-Vi höll, till skillnad från förra veckans tävling, avståndet till skyltarna i högerhandlingen.
-Konskicket fungerade på bana.

Mindre bra...
-FF pga otydligt steg. Slarv! Vad hände? Jag som brukar vara så noga med mina steg, och aldrig fått avdrag för något liknande. Jag tänker inte få det igen heller. =)
-Toolah tvekade att ta apporten och släppte den sedan efter kanske 1 m. Jag trodde att problemen med apporten lossnat, men uppenbarligen inte riktigt...

Inga kommentarer: