måndag, januari 27, 2014

Inget problem! =)

Nu kan jag konstatera att det gick vägen med husbygget i Lunas bur. Jag har sett dem dia flera gånger (Och så säger de att kaniner bara diar en gång/dygn och aldrig så man ser, det gäller inte Luna i alla fall. Jag ser henne gå in i boet, stå blixtstilla under ett par minuter, samtidigt som jag ser ser småkrypen kravla fram och hitta spenarna. Bara en glimt förstås, men lite ser jag genom husets "dörröppning"), inga ungar som kan ramla ur boet, och Luna är mer tillfreds med att barnen är skyddade i huset; hon behöver inte springa dit och stå och vakta som hon gjorde vid sitthyllan. Och ungarna, ja de är fortsatt tjocka och fina! (Inte konstigt med tanke på hur flitigt Luna diar dem, kanske?)
De är inne på dygn 6 nu, och har fått päls. Undrar vad det blir av de brokiga, färgmässigt. På gruppbilden ser de vid en första anblick nästan svarta ut, men tar man ut dem i ljuset, ser de ut så här.Är de viltgråbrokiga?

Inga kommentarer: