tisdag, juni 23, 2009

Badtokig!

Idag skulle jag varit på styrelsemöte med dagis, ngt som är jättetrevligt, men jag orkade inte. Jag orkade ingenting egentligen, men lät mig övertalas att följa med till sjön på Möesseberg med några vänner.

Frågan är vad som har hänt med min lätt vattenrädda lilla dotter? Som tidigare tagit 2 timmar på sig att våga sig ut till knädjupt? Ja det var det iaf slut med idag, Alma var helt sjövild i vattnet. Man såg inte mer än huvudet av henne mest hela tiden och hon gjorde sitt bästa för att simma också, och nog tog hon sig framåt lite iaf.

Hon hoppade också från bryggan på det djupa (naturligtvis med mamma med i vattnet) gång på gång (med flythjälp på)., och simmade sedan till stegen, klättrade upp och så hoppa igen. Jag slutade räkna vid 50ggr... I början var det lite otäckt ibland, hon hamnade ju helt under vattnet varje gång hon hoppade i, men det var samtidigt så roligt att hon inte kunde låta bli att fortsätta. Det var bara 19 grader i vattnet så efter några timmar var hon så kall att hon bara skakade och jag fick bära upp henne, men det enda hon ville var att bada mera, mera, mera. =)Vi råkade även ut för en osedvanlig osympatisk människa på badet. Där finns två stora grillplatser vid badet och vid den närmaste satt 2 par och grillade. Vi frågade om det gick bra att vi lade på våra grönsaksspett efter att de grillat klart sitt kött, men det gick inte, för det "kändes inte bra att vi grillade gratis över deras grillkolsrester". Så sjukt snålt och irriterande! Vi hade ju egen kol med oss, men skulle vi vänta tills deras rester kallnat och sedan lägga på våran då? Fullt realistiskt med 3 hungriga små barn med sig? Sådant gör mig vansinnig! De kunde ju utan vidare fått våran kol isället, men vi belv så irreterade på deras inställning så vi tappade helt lusten till ngn grillning alls. Som tur var så var folket vid den andra grillen betydligt trevligare. Där var det redan ett antal olika familjer som grillade, så det fick plats några till.

2 kommentarer:

Anna sa...

Härligt med en riktig bad-fia! Det var jag med som liten, men nu är jag nästan badkruka.

lilian sa...

Precis som Du, när Du var liten!
Gick inte, att få upp dig ur vattnet och Du var mer under än ovanför ytan!