måndag, juni 22, 2009

En rosa mardröm

Jag har börjat måla huset. Med sk "röd grundfärg". Den är inte röd, den är rosa. Grisrosa. Tunn och svårmålad, dräller överallt, en riktig mardröm att måla med trots att den var dyr och bäst i test och gud vet vad. (fast det går faktiskt bättre ju mer jag målar. Jag "lär mig färgen"...). Och det ser ju förjävligt ut också. Tydligen ska det göra det med grundfärg... *suckar* Känns liksom lite omotiverat att måla så det bara blir fulare!?!
Ngt som förhoppningsvis inte ska bli fulare iaf är fönstren. Dessa ska också renoveras i sommar, åtmninstone på de mest utsatta sidorna av huset. De andra kan i nödfall vänta ett år till. Ser fram emot att få fina fönster, det här så ju för deprimerande ut! Man kan väl säga att jag påbörjat steg 1: två fönster är iaf nedlyfta. =D

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Å, stackare. Jag minns med fasa den gris-stjärts-rosa färgen som spred sig likt en löpeld i hela hallen i vintras.

*minns med fasa*

Men till slut blev hallen bra. Det tog bara... fyra strykningar.
Så det blir nog bra till slut hos dig med. ;o)

Elin sa...

Snygg färg,huset kanske skulle ha den permanent.:):) Skämt och sido,det blir snyggt när det är klart.

Mvh Elin

Anna sa...

Du ska se att det blir bra när det är färdigt! Man får tänka så. Ang. fönstren så har ni lite arbete ser jag, behöver ni hjälp vet ni var vi glasmästare finns ;-).

lilian sa...

Var har Du gjort av dom vita knutarna?
Det tillhör en ursvensk lantlig idyll!

Linda Färnevik sa...

Huset har inga knutar i dagsläget, kanske få Stybbe fixa sådana så småningom! Knutar ska ju ligga utanpå tycker jag, inte bara målas vitt på husets hörnen, det är fuuult! =)

Toppen Anna, då vet jag vart jag vänder mig vid behov! Dessbättre har vi några reservfönster i bättre skick än de här, så jag hoppas kunna fixa det sj'lv...