söndag, november 01, 2009

Hönsgården fortsättning 2

Jag jobbar på. =) Nu har jag nätat runt om med två olika nät (från marken till 1,20m kycklingnät. ca 30 cm ovanför backen till ca 210 grovmaskigt hönsnät) och sedan plank nedersta 30 centimetrarna. Det där grovmaskiga nätet var inte enkelt att få upp vill jag lova, lång, tung, böjlig rulle som skulle fästas några dm över marken... Men det gick! =)
Mycket längre än så här kommer jag inte själv, nu får Stybbe komma och göra en insats! Ska ha in ett träd (!) i den gården där appenzellerna ska gå och det måste in allra först, sedan ska resterande takreglar upp innan jag kan fortsätta mitt nätande. Hur jag ska bära mig åt för att få upp samma eländigt svårhanterliga nät i taket återstår att se, det blir säåkert spännande! =)

2 kommentarer:

Göran sa...

Det ser ut som du redan har ett träd inne i hönsgården. Ett jätteträd dessutom.
Snyggt bygge, mycket snyggt

Anna sa...

Flitigt värre där kommer de säkert att ha det bra. Gillar baggen, han är urhäftig i färgerna! Ha en bra vecka.