fredag, juni 17, 2011

Pioner

Mina pioner har aldrig varit så där översvallande fantastiska som man ser i trädgårdstidningarna, och för all del i andras trädgårdar också, men i år är det för bedrövligt! Det här är vad som återstår av min pion, efter fårens besök i trädgården för några veckor sedan. Sorgligt, är vad det är... Hoppas den skyldige fick ont i magen åtminstone!
(fåren verkar tåla vad som helst, de har ju även ätit giftiga (?) växter för mig utan att må dåligt, bla riddarsporre, liljekonvaljer, löjtnanthjärta...)

3 kommentarer:

Johnna G sa...

Oh stackare! Mina är otroligt vackra just nu... och luktar så gott... Kanske vi får ha dem i fred för att vi har hund som jag bort rådjuren?

Linda Färnevik sa...

Kanske skulle skaffa en hund som jagar bort FÅREN!?! =(

gemigsinnesro sa...

Mina pioner är jättevackra just nu. Har en stor och en lite mindre "buske" med pioner. Den stora är röd och knoppas för fullt nu och den mindre är mörkt rosa och står i full blom...och doft :). De står rätt fint med ihop med en rododendron (stavning?) som också står i full blom. Älskar min trädgård just nu :).
Hoppas du får större tur med pionerna nästa sommar och att fåren håller sig på rätt sida stängslet då.