torsdag, juni 07, 2012

Rekordskörd

...rekorddålig, alltså.

De majrovor som inte stocklöpt och därmed blivit tunna och lite träiga, tog jag upp. Väldigt små var de, de flesta mellan 1,5 och 3 cm i diameter, men babygrönsaker är ju ganska populärt, så...
Jag hade i alla fall som vanligt god hjälp av Tilde...
Och av hönsen som glatt tog hand om blasten.
Baby-majrovorna och lite morötter ångades och glaserades. Helt okej, men morötterna var avsevärt godare än majrovorna, som var lite för beska för min smak... Har aldrig förstått mig på beskhet. Så det blir inga fler majrovor sådda här (någon som vill ha en påse frön!?!), jag får hitta på något annat, godare att så på den platsen. Mer morötter, kanske.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag måste nog hålla med om majrovor, inte speciellt goda eller spännande alls. Älskar bilden där din lilla suger på majrovan dock, den känns så 'alternativ' och grön och dessutom anti mot alla som inte tror att barn tål lite smuts...

Linda Färnevik sa...

Nej smaken var en besvikelse. Men nu har jag i alla fall prövat! =)

Kul att du gillade bilden! Barn mår bra av att vara lite (mycket) skitiga tänker jag... och "tite skit rensar magen, och mycket blir man mätt av!" =)