lördag, juli 26, 2008

Shopping, örter och studmatta

Idag har det stått shopping på listan! :-D har köpt mig lite nya arbetskläder, en studsmatta till Alma, en ny köksvåg (den gamla avled för ngn månad sedan...) och lite nya örter som jag råkade snubbla över: citontimjan, äppelmynta och vinterkyndel.

Det börjar bli fullt med örtkrukor nu, visst är det fint och trevligt, men jag vill ju gärna ha ner dem i jorden, för dit måste de ändå innan vintern om jag inte vill köpa nya nästa år då! Påbörjade därför mitt kryddland idag! Fick plocka bort en ful gammal ölandstok (finns det några värre buskar?!) och har börjat gräva upp en cirkel på ca 3 meter i diameter. Eller börjat och börjat, jag är nästan färdig, snarare! Det ska bli ett hjul med ytterkant, mitten och ett "kors" av natursten (för det har vi ju gott om ;-)) och ca tre sorter i varje fjärdedel. Ska nog bli fint! Ska fortsätta med grävandet i morgon, men det tar nog sin tid att bli färdig för det ska till mycket sten, jordförbä'ttring osv osv... Men roligt, det är det!

Fick monterat ihop studsmattan ocksåden färdig. Alma är lite rädd för att hoppa och står mest och "gungar i knäna" om man inte håller henne i händerna, men det kommer! Synd att studsmattor ska vara så sablans fula, vart ska jag gömma undan den ngnstans!?! ;-)

2 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Tjing för bäbis från äppelmyntan!

Linda Färnevik sa...

Självklart!