söndag, juli 20, 2008

Till sveriges baksida... ;-)

Ja dit har vi färdats idag. Till Östkusten alltså. (I och med att jag är född och uppvuxen Göteborgare så har jag tillåteslse att uttala mig på det viset. ;-)) Vi har varit i Västervik och hälsat på Stybbes pappa och hans sambo Anita i deras sommarstuga. Ett jättegulligt litet hus från 1700 ngn gång, med en fantastisk panel, jag har aldrig sett ngt liknande på ett hus förut! Ingen toalett eller vatten indraget, lågt i takhöjd (lägre än här!) och utsikt över en vik av östersjön, supercharmigt! Det bara två störande saker, och det var närheten till E22:an och järnvägen, annars var det i det närmaste ett ideliskt litet ställe!

Alma var tyvärr lite sjuk med feber idag så hon var inte på toppenhumör utan vilade sig mest, men lite prat med farfar och Anita hann hon med ändå. Hon hittade ett par små prynadstroll av vilket det ena genast konstaterades vara "bäbis Miina" och sedan bars omkring och matades med flaska resten av dagen. ;-)

Jag fick med mig lite örter hem från svärfars och Anitas trädgård, till min stora glädje! Nu blir det allt till att börja planera min örtagård redan i år (var tänkt till nästa år egentligen) Jag vet inte riktigt vart jag ska ha dem, men däremot tror jag mig veta ungefär hur den ska se ut. Just nu får örterna istället husera i gamla rostfria hinkar vilket r helt okej, men jag vet ju inte vart jag ska ställa dem heller. :-D

Inga kommentarer: