söndag, augusti 03, 2008

Fruktansvärt starka kemikalier...

...måste det finnas i Cillit Bang! Det räckte att jag fick det på huden så sved det ganska bra, -och jag är inte det minsta känslig för sådant normalt sett. Alma fick ett litet, litet skvätt på huden och började skrika och fick ställa sig med armen i ett handfat fullt av kallt vatten. Huga, och det ska man använda i hemmet!?!

Nåja, jag är glad att jag köpte det ändå: jag har just, utan minsta besvär, fått bort Almas väl intorkade och mkt utbredda teckningar med svart spritpenna på både köks och vardagsrums-bord (det sistnämnda oljat trä...) samt bägge de handflatestora fläckarna med oljebaserad vit husfärg, som suttit som berget trots otaliga försök till avlägsnande, på soffan (fejkskinn) i några månader. Imponerande resultat, måste jag säga, men det är handskar som gäller, minst sagt! Och jag lär inte använda det i onödan, precis!!

Inga kommentarer: