onsdag, augusti 20, 2008

Mer än bara blåa bär!

Vi har visst mer än bara blåbär i våran hage. Titta vad jag & Alma hittade när vi var uppe på Lindberget för att se till hästarna! Nu ska vi bara hitta på ngt gott med dessa till ikväll!

Har även varit och handlat mat idag (barnbidraget har ju kommit... ;-)) Jag har alltid svårt att hålla mig ifrån godiset när jag handlar, men idag var ett steg i rätt riktning. Tro inte att jag lät bli godiset helt, inte en chans, men vi köpte bara en liten liten påse (80g) som vi dessutom delade på. Starkt jobbat av en godisberoende!? *flinar*
Med tanke på hur mkt det har regnat idag så fanns det bara en sak att göra! (och då menar jag inte att städa... Tyvär ;-)) Baka kakor, så klart! Klockrent regnig-dags-nöje! Det blev två proppfulla plåtar med chokladsnitt. Tyvärr var mandeln slut, men pärlsocker fungerar ju helt ok det med! Nu har vi fika ett tag då, eller... iaf idag och i morgon! ;-)
På eftermiddagen fick vi oväntat och kärt besök från Sally, nu hemkommen från sin Englandsresa sedan några dagar tillbaka. till på köpet hade hon med sig en present! Har ni sett något sötare!? Halsband och smyckeskrin till halsbandet i grisform. Så otroligt fina!

Inga kommentarer: