lördag, augusti 09, 2008

Svensk gul anka och pyssel!

Två stycken svenska gula ankor har familjen idag utökats med! Två tjejer (hoppas jag verkligen, för säljaren och en utomstående sa iaf att det var så!! ) från en genbank i Mariestad, som jag hittade på hönsbytardagen i skara. Kompletterat med ett par från Teresia så borde det bli en alldeles utmärkt liten genbaksbas! :-D

Stybbe & John tog med sig småtjejerna och åkte till biltema i skövde för lite mys på deras vis *flinar* Hade tydligen jättetrevligt. Väl hemma fixade och donade de med våran dator och alla kablar de hade inhandlat tidigare på dagen.

Så småningom kom Karin & Liv över med pysselgrejer! Det var verkligen länge sedan jag pysslade senast (vi talar om år) och Alma är ju i minsta laget än så länge. Jag presterade dock ett ganska gulligt och kanske överdekorerat ;-) kort av överbliven tapet, papper, fjädrar och annat bjäfs! tyckte det blev tämligen annorlunda och riktigt sött. kul att klippa och klistra lite!

3 kommentarer:

Madelene sa...

Hej! Nu har jag också skaffat mig en blogg http://hastmadelene.blogspot.com/

Forumet har hoppat igång igen, hoppas vi ses där!!

Läser din blogg varenda dag, det är väldigt kul att läsa vad som händer med er och alla djuren.

Kram Madde

Familjen Andersson sa...

Finfint Linda :)

Linda Färnevik sa...

Tror du att det är flickor?! Som du förstår vill jag ha ditt par också (mot skatorna, du vet) ;-)