onsdag, maj 13, 2009

Jag ljög.

Kanske minns ni att jag sa att nu var det färdigt med odlingen för i år. Det var inte riktigt sant... =) Vad gör man, nu fick jag ju fröer av en kompis, så då behövdes lite mer yta, så idag byggde jag egna odlingsramar, snäppet större än vanliga pallkragar, och med hjälp av lite rödfärg så smälter de in bra. Men nu är jag färdig! Tror jag... =) I nya bäddarna ska jag ha squash och mangold. Så en bild på jordgubbsland och potäterna under halmen. Nog för att potatislandet ser likadant ut som sist jag visade er, men ändå. =Sist ut är örtlanden som ni inte fått se på ett tag. Där är nyrensat för dagen, däremot är inte gräset klippt i år och kirskålen frodas runt omkring, men det får ni har överseende med. Än så länge är det ganska lugnt i landen, men nu har iaf både koriander slingerkrasse vågat titta upp lite försiktigt (akta akta för frosten!). Och roligast av allt är att den danska körveln från frukt-och-grönt-avdelningen i mataffären har övervintrat och är på gång att börja blomma! Imponerande tycker jag!

4 kommentarer:

Elin Gilenmyr sa...

Vad fint det blir,byggde själv en liten ställning till mina sockerärter jag skall så när det blir lite varmare ute.:)Pallkragar kan man inte få för lite av.

Linda Färnevik sa...

Nej man kan ju inte det, fast mina tog slut så jag fick bygga. Ganska bra det för övrigt, då kunde jag göra dem större ju! de två närmast kameran är hemmabyggda, dagen till ära!

Linda Färnevik sa...

Föresten Elin, så tror jag du måste skaffa blogg och fota du också, för jag vill se din ställning. och tomatskog. och och och... =)

Anonym sa...

funderat på det,men får aldrig tummen ur:)