tisdag, maj 13, 2014

Staketprojektet: plantering

Ja, egentligen borde det väl snart vara citationstecken runt ordet Staketprojekt, för det har blivit en hel del annat än bara staket av det hela. Först muren, och nu plantering.

Efter att muren runt lyktstolpen byggts färdigt, fylldes bädden, eller om man hellre vill kalla det rabatt kanske, med jord, och sedan planterade jag smultronplantor. Jag gillar som sagt när det inte bara är fint utan även ger mat.
Baserat på vad som syns på bilderna, är det lätt att tro att det bara är maken (och för all del Tilde) som jobbar. Där måste jag protestera; han körde bara tre kärror jord, jag körde åtta ;-) Men jag är flitigare med kameran )
I bakgrunden syns att det första steget mot att faktiskt få in ett staket i staketprojektet, är taget. Första stolparna är på plats. Här har jag frångått mina principer: stolparna är faktiskt impregnerade...
Månadssmultron
När jag så småningom vågar lita på vädret tänker jag komplettera med några plantor purpurvinda som får klättra på stolpen. Inte ätbart förstås, men fint!

Inga kommentarer: