måndag, augusti 24, 2009

Västerfönster

Så var äntligen de nyrenoverade fönstren uppe på västergaveln! Känns hur bra som helst! (Att jag har 15 rutor kvar på resten av huset kan vi ju tala tyst om... =)) Får jag nu bara ordning på södersidan också innan hösten och ruskvädret kommer så får jag vara nöjd med min insats!

Idag var jag även iväg och köpte nytt kitt, för väldigt lägligt så hittade vi inte den andra tuben med 2-4-veckorskittet. det är faktiskt sant, jag har inte låtsats tappa bort det. den här gången köpte jag det glasmästar´ns fru tipsade om sist jag pratade fönsterrenovering, mono-någonting. Det är inte ett kitt i vanlig mening, utan typ en fogmassa som man lägger på direkt med kittsprutan. Jag klarade hanteringen hyfsat, så det ska nog bli bra det här. Snabbt och lätt! (Synd att jag fortfarande måste måla femtioelva gånger på varje fönster bara, så det tar tid ändå... fast inte lika lång, i alla fall!)

Inga kommentarer: