söndag, januari 24, 2010

Så lätt kom jag inte undan!

Alma kom in till mig i morse med ett mycket bekymrat uttryck i ansiktet, det var något hon hade legat och funderat på över natten tydligen. "Du mamma, mössan är inte färdig". Jag förstod inget alls, jag tyckte den såg tämligen klar ut när vi provade den igår, men tydligen inte. "Den har inga blommor JU!" Attans, jag slapp visst inte undan de där blommorna i alla fall, trots att hon fick ränder på mössan.

Ja ja, det var bara att försöka sätta sig in i hur man gjorde de där blommorna. Virkbeskrivningar alltså, de är inte riktigt min grej. Vad då X? "upprepa X-X = 6lmb". Det här var helt andra ekvationer än de jag förstår mig på. Men efter lite klurande så gick det upp ett litet ljus och jag lyckades tillverka de efterlängtade blommorna. Och jag får väl hålla med Alma om att det blev rätt fint ändå, även om jag från början var lite tveksam till att låta mössan blomma.

2 kommentarer:

lilian sa...

Jag finner inte ord !!!!!!!

Du är m-a-k-a-l-ö-s !!!!!!!!

Det skulle jag aldrig klarat...:-((

kram ma

Malin Gredenvall sa...

De ser helt rätt ut Linda :D