torsdag, december 09, 2010

Magen v 25+0, samt BM-besök

Visst växer den, magen. Men tempot har verkligen lugnat ner sig nu, och den har inte blivit jättemkt större på de 5 veckor som gått sedan jag sist la upp en bild. Magen kom tidigt denna gravidteten som sagt, men nu går det rätt långsamt. Och det är inget jag klagar över, absolut inte! Det är skönt att vara någorlunda smidig så länge som möjligt. Och magen är iaf redan tillräckligt stor för att jag ideligen ska slå i den i saker och spilla på den, och visst tar den emot när jag ska böja mig till golvet också. =)

Sedan var det dax för besök hos barnmorskan idag, har ju inte varit hos henne sedan inskrivningen. Allt såg bra ut; , SF-mått 25, fosterljud 148. Viktuppgång knappt 3 kg (avsevärt mindre än "standard" som tydligen ska vara 6-8kg?, men ett under att jag gått upp alls med tanke på att jag fortfarande kräks varenda dag... Och jag hade ju lite att ta av sedan innan, så det är okej tycker jag. =) BM var dock inte lika nöjd så jag skulle ev få näringsdrycker utskrivna av dietist. Egentligen handlar väl det hela dock inte om vikten, utan att jag ska få i mig tillräckligt med näring för att iaf må hyfsat. Hade jag mått bra i övrigt men inte gått upp, hade det inte varit ngt att bekymmra sig över )

Inga kommentarer: