torsdag, februari 10, 2011

BM-besök v 34+0

Det blir mycket graviditetsbloggande just nu, vart och vart annat inlägg handlar ju om magen... =) Men som alltid är bloggen en periodare som handlar om det som tar mycket plats i mitt liv för stunden, alltså just nu graviditeten.

Annars är jag just nu ganska trött på att vara gravid, trots att senaste månaden rent fysiskt nog varit den bästa under hela graviditeten... Kräks gör jag förvisso fortfarande, men jag börjar kunna hantera det. Värre är det med ryggen som värker och gör det halvt omöjligt att sova, men jag är ändå mycket piggare nu när jag slutat med illamående-medecinerna (som ändå slutat fungera)

Jag har helt plötsligt lust att göra mer än att glo in i en vägg, och instinkterna att "boa" har också satt in. =) Jag har rensat flera skåp, lagt upp gardiner, frostat av frysen, fixat med fotoalbum etc. Lite i taget för jag får så lätt sammandragningar, men mycket har i alla fall blivit fixat!

Samtidigt som jag längtar tills lilla syskonet är ute (förhoppningsvis bara dryga 4 veckor kvar nu!), och verkligen inte mår bra, varken fysiskt eller psykiskt, som gravid, så känns det lite vemodigt att det här med stor sannolikhet är sista gången jag bär ett barn inom mig. Sista gången jag får känna det sparka i magen, och så småningom sista gången jag får uppleva förlossning och spädbarnstid... För vi har inte tänkt oss fler än två barn.

Jag vill i alla fall på något sätt försöka ta tillvara på den här sista tiden så bra det bara går, men vet inte riktigt hur? Det är svårt att njuta, främst på grund av all oro som jag bär på.

Barnmorskebesök idag också i alla fall. Lilla syskonet ligger sedan över en månad tillbaka med huvudet nedåt och jag hoppas att h*n tänker stanna i den positionen.

Hjärtljud: 138
Viktuppgång: 4kg
SF-mått: 31 (med Alma låg jag på 34 i den här veckan... Lite skillnad!)

Inga kommentarer: