onsdag, november 30, 2011

Gott minne!

Åh, för en gångs skull så verkar mitt huvud och minne fungera tillfredsställande! ;-)

För några veckor sedan kom jag av en slump in på en sida med en engelsk virkbeskrivning på en filt. Den sparade jag som favorit (trodde jag...) och tänkte att nu måste jag lära mig läsa mönster på engelska också. Idag visade det sig dock att jag inte alls sparat sidan, och nu kunde jag inte hitta den igen.

Då gjorde jag ett försök att virka en provlapp utan vare sig mönster eller bild, enbart efter minnet av hur jag tror att filten var uppbyggd, och faktiskt, så blev det som jag tänkt mig! Om det egentligen var så här filten såg ut vet jag inte, men det är så här jag minns den i alla fall.

När mormorsrutefilten så småningom är färdig, ska jag göra en filt med det här mönstret, fast i andra färger, till kökssoffan i köket. Ser fram emot det, men över 80 mormorsrutor virkade börjar jag tröttna litegrann...

Inga kommentarer: