fredag, maj 18, 2012

Nya köksträdgården 6

Bäddarna är fyllda, sparrisen och jordärtskockorna på plats. Jag har planterat om etablerad sparris, vilket jag läst inte går... Men jag ville ju inte slänga plantorna, och inte kunde stå kvar heller när nya landen skulle byggas. =/

 Allt utsäde utom bönorna är i jorden, (mycket har kommit upp redan också, under den praktiska med ack så fula fiberduken!) Lök, sallad, mangold, spenat, rödbetor, rädisor, och även en och annan potatis faktiskt.

Härom dagen grusade jag upp i gångarna ( 20 skottkärror singel. Det var tuuungt!) och dagens arbete blev att kanta med betongplattor. Jag är så nöjd, det blir så fint! =)

Här har ni köksträdgården, ur några olika vinklar. (fiberduken i framkant döljer en nysådd gräsmatta, som jag inte vill att hönsen ska krafsa sönder. Där stod tidigare en ganska ful prydnadsbuske...)





4 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Oj, jäklar vad du har jobbat! Och fint blir det :)

Och jag har inte ens grävt upp alla bäddarna än. Här vill det till att sätta fart Hoppas på ok väder (=inge regnande) idag så det går att gräva mycket och länge :)

Lisette sa...

Wow vilka snygga land du har fått till! Nu är det bara att vänta på bra väder också så det kommer i gång med växandet.
P.S. Hur är det med ägg? Vi är väldigt sugna nu far och jag. "Stadsäggen" är inte allt lika goda ;) D.S.

Linda Färnevik sa...

Lisette! Det finns massvis med ägg, ni kan komma och köpa hur mkt som helst för senare äggfrossa. ;-) Anledningen till att det tillfälligt "inte fanns ägg" kan du läsa om i inlägget från i tisdags! Kom, bara kom! =)

Anonym sa...

Snyggt! Vad är det för hund...?

/Elin