måndag, januari 28, 2013

Rallyuppdatering

Jag har fått önskemål om att berätta hur det går med träningen. Vi har haft en period med lite stillastånd har det känns som. Träningarna har inte varit direkt dåliga, men vi har inte gjort de snabba framsteg som jag visst börjat ta för givet, och då känns det förstås lite tråkigtl

Förra helgen hade vi ett jättebra pass i Saleby. Känslan var på topp, även om rundorna inte var felfria

...och dåliga var de absolut inte heller. Det här är en fortsättningsbana, alltså klassen över den vi tävlar, och jag bad två domare göra en bedömning för jag kände mig så osäker på poäng i specifika rörelser, men fick hela rundorna bedömda ändå. De dömde banorna till 88 och 93, resp 92 och 96p Det är ju toppenbra, godkänt är 70 som sagt.

Gårdagen bjöd på ännu en rallyträning i Saleby, nybörjarbana denna gång. Känslan var inte så där 100 procentig, och störningarna var jobbiga i form av kyla, långa pauser, och mycket oväsen, men den här rundan blev poängmässigt väldigt bra (97 bedömdes av en av domarna, och av mig själv) även om den kanske inte är så snygg som jag vet att vi kan annars.
 Så ja, ungefär sådant är läget. Vi jobbar vidare. Snart är det tävling i Göteborg igen, hoppas på bättre tur i lottningen denna gången!



Inga kommentarer: