söndag, mars 24, 2013

Tävlingshelg

Rallytävlingar i dagarna två!

Lördag Sävsjö. Vårt tredje kvalificerade resultat i nybörjarklass vilket berättigar Toolah till titeln RLD N, och vinst med 100p, detta på en lång och klurig bana (kanske den svåraste jag sett på tävling?) 
Därtill fina vitsord från domaren: "hunden var verkligen jätteduktig, och du var ännu duktigare!", "Outstandig", "Fantastiskt snyggt! Bra relation, bra jobbat, fortsätt så!" Verkligen stärkande för självförtroendet! =)

Söndag Mark. vår första utomhustävling och likväl vår sista tävling i nybörjarklass.

Toolah var riktigt trött efter gårdagen, på uppvärmningen kunde hon inte ens hålla isär begreppen sitt-ligg och stå utan blandade friskt, och väl inne på banan gick det seeegt (Det märkte nog mest jag dock. För vi fick komplimanger av åskådarna efteråt, och i domarprotokollet står det "Jättesnyggt!!" ;-) )

Iaf, Toolah gör faktiskt allt hon ska, där hon ska ;-) , men JAG sabbar vår i övrigt snygga (men långsamma) runda genom att gå helt galet runt sista konen i spiralen, = -10p. (inte bara Toolah som var trött i huvudet efter gårdagen..?) Vi slutade därmed på 90p.

Hur som helst är jag imponerad av Toolah som trots sin uppenbara trötthet skötte sitt jobb när det verkligen gällde, och jag har lärt mig att inte försöka mig på att tävla två dagar i rad. Nu lämnar vi nybörjarklassen bakom oss och ser fram emot nya utmaningar i fortsättningsklass! =)

Inga kommentarer: