onsdag, april 16, 2014

Vardagsrumsbord

Fulbordet (riktigt ful laminat... Ett akuttinköp på myrorna för kanske 50kr då det gamla bordet gav upp för några år sedan)  i vardagsrummet har genomgått en förvandling!

Den av allsköns fuktiga glas, tuschpennor mm hopplöst förstörda laminatskivan byttes mot en gammal trädörr från vinden. Dörren höll nästan exakt samma mått som den gamla bordsskivan och är visserligen också sliten och åldrad med många skönhetsfel, men på ett helt annat sätt. Trä och laminat åldras och slits minst sagt olika. Några lager färg på underredet, och vi har ett helt annat bord. Ett som i alla fall tilltalar mig betydligt mer. =) Handtaget och låsbrickan fick vara kvar. Eftersom de är placerade på den del av bordet där jag ändå har en massa ljus och annat "krafs", så tänkte jag att det var fint. Och kanske lite udda. Jag gillar mitt nya bord skarpt!

Förebilder:
En fin och väldigt låg gammal dörr som  spenderat de senaste 50 (?) åren på en vind, och ett tämligen fult laminatbord.   






Inga kommentarer: