tisdag, april 27, 2010

Div. provsvar

Idag fick jag flera olika brev från kvinnokliniken på KSS. De har nu fått svar på div prover, och allt såg faktiskt bra ut.

Infektionen i livmodern visade på streptokocker grupp B, och dem hade jag fått rätt antibiotika för. Dock är detta ngt som kan återkomma, vilket inte är farligt för mig, men vid en ev. förnyad fullgången graviditet ska jag inför förlossning få antibiotikaskydd för barnets skull...

Proverna för toxoplasma var negativa, alltså var missfallet inte fårens fel =), och andra blodprover, bla graviditetshormon, såg normala ut.

Även analycen av skrapningen såg normal ut, normala celler och inga konstigheter alls där (utöver det faktum att de dött då. =/). Så de var iaf tydligen optimistiska inför en ny graviditet, en mkt stor del av allt som testas på en utredning är alltså redan testat och ser utmärkt bra ut.... Så förhoppningsvis har allt det här eländet varit ren och skär otur. remiss är dock skriven till fertilitetskliniken, och givetvis ska vi göra så mycket som möjligt för att få svar.

1 kommentar:

lilian sa...

Heja Er

jag håller tummarna och ber!

kram