fredag, april 30, 2010

Herman

Jag har nu hunnit få, mata, baka och äta mitt livs första Herman. Herman? Ja, den där degen som blir en vänskapskaka. Jag har hört om Herman till och från iaf de senaste 15 åren, men aldrig fått (antagligen inte velat heller... =)) stifta bekantskap med honom förut.

Herman är en surdegskaka som faktiskt blir riktigt god, jag ska allt behålla en Herman för vidare eget bruk sas. =) Dock vill Herman gärna föröka sig, så är det någon i närheten som skulle vilja prova, så är det bara att säga till! =)

2 kommentarer:

nordicharps sa...

Jag är bekant med Herman, en trevlig prick, tycker jag, som har dock en tendens att sprider ut sig väldigt mycket, som sagt...

Pernilla skällaredsgård sa...

Synd att du bor så lång bort...
Kan berätta att en jag känner skulle åka till kina så hon la in den första delen av herman i frysen. Tog upp och tinade den när hon kom fram och det funkade utmärkt.Även om det står att det inte skall gå. Herman är jättegod att mixtra innehållet i.. Så får man många olika smaker på honnom.