söndag, mars 09, 2014

Konrad med fruar på vårpromenad

Det tog inte mer än några minuter från att jag öppnade dörren till hägnet, till att kalkontrion var ute och upptäckte världen. De är betydligt lugnare och nyfiknare än vad påfåglarna var från start.  Glädjande nog har de iaf hittills även traskat in snällt på kvällen.

Jag trodde att jag skulle få hålla ett litet öga på kombinationen kalkoner och hundar, inte för att hundarna skulle göra kalkonerna illa på något vis, men de är nyfikna och framförallt Ayla far ju runt och fram som en virvelvind, vilket kan skrämma nykomlingarna på flykten (och det vill jag ju INTE!) men som ni ser, var det lugnt och stillsamt i trädgården. De gånger Ayla for omkring, gick kalkonerna bara värdigt åt sidan. Duktiga hundar, och duktiga fåglar!
 Konrad har föresten börjat få lite mer färg i ansiktet. Det ser jag som ett sundhetstecken! Och mer ska det väl bli! =)

(jämför med bilden tagen för 3 veckor sedan!)




Inga kommentarer: