torsdag, juni 26, 2014

Köksträdgården 26/6-14

Mitt eget lilla paradis. Det är svårt att slita sig och gå in på kvällarna!
Välkommen in!
Köksträdgården
Gamla delen
Nya (provisoriska) delen
Myntan trivs bra i sin zinkbalja
Senaste betongprojektet. En stor kruka. Väger minst 25kg så den är lite otymplig. Men jag gillar den!
Gurkörten smyger sig in lite överallt
Blommande potatis 'salad blue'
Luftlök
Solroserna är på god väg!
Ärtan 'Alma'
Min stolthet! Sötfänkålen. För första gången så sväller den upp som den skall!
Klättrande rosenbönor
Sparris och gula smultron
Flädern blommar för fullt! Första året med riktig blomning! ( i fjol fanns det två klasar bara)

2 kommentarer:

Jonna sa...

Nu ser jag att du har BÅDE de fina stockarna kvar, och pallkragar. Jag undrade ju sist.

Din trädgård är jättefin, du har verkligen känsla för det där. Och vilken fin kruka du har gjort, hur fick du till mönstret?

Linda Färnevik sa...

Tack! Återkommer med ett inlägg om krukan!