tisdag, december 08, 2009

NH-Natrual Horsemanship

Idag fick jag & Malin prova på ngt nytt, det var NH-kurs för en tjej som heter Madelene Entin. Först var det lite terori om zoner och kroppsspråk och påverkan, sedan fick vi två lektioner var. Det var intressant, Dimma var mkt lyhörd och samarbetsvillig, och förstod väldigt fort vad jag ville. Hon flyttade div kroppsdelar åt olika håll på mtk små och subtila signaler från mig. Det var riktigt roligt, och inget repsnurrande eller runtdrivande som jag är lite skeptisk till. =) Jag har ingen aning om vad det är vi håller på med på bilderna faktiskt, kanske försöker jag få henne att backa enbart på fokus på första bilden?

Idag kom även en post-avi som jag kände mig ganska frågande till, vad hade jag nu beställt!?! Det visade sig vara en tunn broderad ridväst som jag beställde i sommras, men som var restad då. Den kom visst nu, lagom till jul. Nåja, jag kan ju inte använda den nu i kylan kanske, men den såg iaf riktigt trevlig ut och var jättebra i passformen, figursydd.

Inga kommentarer: