söndag, juli 22, 2012

Sällskap gör susen!

Det går så mycket lättare att komma ut och röra på sig, när man har en hund som motiverar till både promenader och cykelturer! Att göra samma sak ensam, och bara för min egen skull, är mycket, mycket svårare, även om det är väldigt bra för både humör, kondis och dessutom för mina reumatiska besvär....

Den här veckan har vi gått 73 km och cyklat 29 km! =) Det är nästan en tredubbling mot hur mycket jag rörde mig innan vi fick Toolah! Allra bäst är det på helgmornarna när jag & Toolah smiter ut några timmar i skogen medan man och barn sött sover vidare. Fantastisk start på dagen!


1 kommentar:

Anna E sa...

Heja!
Det var inte dåligt det. Hoppas du har möjlighet att fortsätta så här. Det kan ju inte bli annat än positivt av det.
Har jag en bra vecka går jag 2 x 5 km, men jag skulle gärna ta några fler kimlometer i veckan. Cykla har jag inte gjort på flera år. Det kanske man skulle prova.
Hälsningar
"Bad-Anna"