onsdag, december 18, 2013

Julgodis!

Julgodistillverkning hela långa dagen ihop med Jenni! Från början var det gott (ja, för vi åt ju upp hälften medan vi höll på), men just nu känner jag att jag aldrig mer vill se åt godis. (som tur är går den känslan över snabbt)

Det blev
-saffransfudge med pistagenötter
-jordnötsfudge med citron
-skumtomtefudge (ingen favorit, det var första och sista gången.)
-mozartkulor
-marsipan-och nougatpinnar med apelsin
-saffranstryffel rullade i tranbär. (Helt hopplösa. Gick inte att rulla trots en hel dag i frysen. Dagens godaste godis, men också dagens fulaste och mest svårhanterliga. Jag vet inte vad det är med tryffel, jag får aldrig till konsistensen) 

Det blir inga mängder av någon sort, men när det blir desto fler sorter, så lär det räcka ändå. Ja inte fram tills jul förstås, det är uppätet strax före julafton. Men då är det ju så mycket annat som ska ätas, så ärligt talat tycker jag inte att det gör något! =)

Inga kommentarer: