lördag, december 21, 2013

...och så lite mer godis!

Man kan aldrig få för mycket av det goda, eller hur!? ;-)

Den här gången fick jag ordning på saffranstryffeln! Jag halverade mängden grädde, och även om de var kladdiga att hantera så håller de formen utmärkt efter kylning.
1 msk honung och  ½dl grädde värms till kokpunkten och hälls över 200g vit choklad och ½g saffran. Rör tills chokladen smällt och ställ sedan att kallna. Rulla i hackade tranbär och riven vit choklad
 Marsipan-nougaten i ny form. Nu smaksatt med citron, och med rostade hasselnötter och tranbär ovanpå.
Mjölkchokladbräck med tranbär och salta cashewnötter (och lit strössel)
 och förstås vår egen variant av favoriten rockyrod. Gräddkola, manchmallows, salta jordnötter och hackad dajm. Egentligen är jag lite skeptisk till att göra godis av annat färdigt godis, men men, det här är gott!
Här har vi kvällens godisskål! När julafton kommer så är jag TRÖTT på julgodis, he he
Utöver ovanstående blev det också kryddiga mandlar som jag brände och fick kasta, och saffranskola som blev stenhård och gick samma öde till mötes. Ja ja, man kan inte lyckas med allt! ;-)

Inga kommentarer: