tisdag, april 21, 2009

Burbygge

Nästa vecka kommer de andra två nya kaninerna som ska hjälpa mig att producera kaninkotletter. =) Dessvärre saknade jag burar så jag har idag ägnat kväll och eftermiddag åt att bygga betesburar där de kan gå under sommaren och äta saftigt gräs.

Lite pill var det, men nu ska de inte kunna rymma åt något håll hoppas jag, varken uppåt, nedåt eller åt sidorna och husen bör skydda mot både vind och väta. Det blir inte jättestort, men större än de 0,9 kvadrat som regelverket säger för stor kanin i alla fall. Hoppas de kan låta bli att slåss genom gallren, annars får jag sätta upp en skiva i mitten.

6 kommentarer:

lilian sa...

Hvo er du dygtig!!!!!!!!!
Kan du inte komma hit och bygga hönshus??
Vi får sluta med lösdrift, för Mickel Räv har varit på besök idag-
eländes elände!!!!!!!!

Linda Färnevik sa...

Jovisst, när mina egna hönsgårdar är färdiga så...

Tråkigt att räven kom, vem tog han...?

lilian sa...

Han tog 30 %
D.V.S. Svärtan och John Silver.
Den senare hade precis börjat värpa---pytteägg jämfört med övriga.

Linda Färnevik sa...

Jag sa ju att det var en höna! =) Äggen är alltid små i början...

lilian sa...

OK då!!!!
Men han hann bara lägga ett innan Mickel kom.

Linda Färnevik sa...

Det är så typiskt. Ska de dö av ngn anledning, så tenderar de att göra det när man fött upp dem ½årr och det är dax att börja värpa. =)