måndag, april 20, 2009

Putte

Putte var min första egna häst och vi lärde varandra jättemycket under de år vi hade tillsammans. Nu var det över 3½ år sedan jag sist såg honom tyvärr, så när vi idag efter ett besök i Lidköping oväntat körde förbi skylten som aviserade att jag bara var 2km ifrån honom gick det inte att låta bli att svänga in och hälsa på!

Fina Putte, han kände igen mig men ändå inte och blev lite osäker (=tuggig) och även jag tyckte det var konstigt och ovant att träffa honom igen efter så lång tid, men på det stora hela kändes det jäkligt skönt, jag har saknat både Putte och hans nya familj! Hoppas de i fortsättningen går betydligt bättre att hålla kontakten!

2 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Underbart! Jag önskar att nån av mina första hästar fanns i livet.. men tyvärr är det ju ett tag sen.. Man har ju varit med ett tag.. :/
Men min första ALLDELESS EGNA uppfödning finns!! Född -89 och hennes dotter är det tänkt ska föda en avkomma till mig nästa år! Det kommer nog att kännas lite speciellt, när jag ägt både mormor och mormorsmor och mormorsfar!

lilian sa...

Åhhhhhhhhh, fina PUTTE !!!!!!!!!!
Mig skulle han nog inte (vilja) känna igen -- efter dom sprutor, som jag gett honom.