måndag, september 14, 2009

Dårhuset

Nu har jag fått en tid för undersökningen, onsdag 8:45. Innan den, under 4 timmar ska jag dricka 4 liter laxeringsvätska. Jag fattar inte hur det ska gå till, jag som bara kan dricka försiktigt klunkvis för annars spyr jag och får panikont i magen.*ångest* Hoppas att Stybbe kan få vara med mig i alla fall.

Nu har min gamla rumsgranne, en romsk kvinna utan uppehållstillstånd försvunnit från sjukhuset. Det samma har mitt visakort gjort, antagligen tillsammans med kvinnan...

Har fått en ny rumsgranne, en dement gammal kvinna som skriker efter mamma, gråter och klagar. Det är så hemskt! Och hur ska jag kunna få vila eller sova, det här känns ohållbart.

Har jag kommit till dårhuset? Känns så. Ställde frågan till en sköterska som suckade och sa "Nej, så här är svenska sjukvården..."

Inga kommentarer: