torsdag, september 17, 2009

Får jag åka hem idag? Och är det en bra ide?

I eftermiddag ska det göras en CT- buk. Om inte den visar på någonting, så ska jag få åka hem och börja äta hemma. Det dröjer ett par dagar med mat innan man kan se hur magen reagerar nämligen.

Det blir förstås jätteskönt och underbart och fantastiskt att få komma hem och ha det som vanligt, framförallt att få vara med Alma, jag har saknat henne så ofantligt mycket de här 6 dagarna... Samtidigt finns rädslan där: tänk om jag blir lika dålig igen så fort jag börjar äta? Risken finns, eftersom de fortfarande inte vet varför det blev så här från början. Det KAN vara diclofenacken, men det är absolut inte säkert...

Jag äter flytande mat nu, ca 1½ dl 4 ggr/dygn och mår illa som fan av det, men får behålla det om jag äter tillräckligt långsamt. (1½ dl tar ca 1 timme...) Egentligen kan jag tycka att jag borde kommit igång att äta mer riktigt innan det är dax för hemgång, samtidigt vill jag ju inget hellre än att komma hem till familjen och djuren så vi testar nu när möjligheten ges. Om den ges alltså, det beror ju på om de ser någonting på CT´n.

1 kommentar:

Fia-Lina sa...

Jag håller tummarna för att du får komma hem idag till Alma, Stybbe, Dimma o alla de andra på gården!

Jag har en kompis som haft liknande symtom som dig, ska se om jag har en e-postadress till henne och om ni kan få kontakt. Hon bor i England nu. Det tog lååååång tid innan hon fick en diagnos, och det var en väldigt ovanlig sjukdom så risken kanske inte är så stor att du har samma.

Kramar
Lotta