torsdag, januari 12, 2012

Nya äggskyltar

I fjol våras målade jag lite snabbt dit "ÄGG" på ett par plankbitar, tanken var att dessa skulle sättas upp vid vägen så att fler människor hittade hit. Dock kom "skyltarna" aldrig så långt som till vägen, de hamnade inne på logen bland annan bröte istället. De var helt enkelt för fula för att visas upp för allmänheten.

Nytt år, nytt försök... ;-) och hönorna värper för fullt. Äggen är fler än våra trogna äggköpare orkar äta, så nu behövde det verkligen komma upp skyltar! Jag plockade fram de gamla, men hade glömt hur bedrövliga de faktiskt var, det tog emot väldigt att sätta upp dem... De fick hamna i pannan istället, och så målade jag nya. Inga konstigheter på något vis, bara lite nogrannare... ;-) Och det är ju onekligen rätt roligt att måla också!Nu har jag blivit jag lite sugen på att göra en ny gårsskylt också... Skylten jag målade -07 när vi köpte gården blev väl aldrig riktigt klar. Av någon anledning lackades/oljades den aldrig så den är väldigt grå nu. Jag gillar för all del grått trä, men så fort det är blött väder så är skylten oläslig, och det är ju ganska tråkigt. Dessutom borde jag skrivit ut 3:an också, det finns ju flera "Stora Äleberg"...

En ny stolpe till gårdskylten vill jag också sätta upp. När vi just flyttat hit, sattes skylten provisorisk fast uppepå vattenfalls stolpe, och där har den blivit kvar. Det har ju för all del fungerat det också, men går med all sannolikhet att göra snyggare! =)

Inga kommentarer: