söndag, april 15, 2012

Ännu en gård uppe

Jag har dragit på det fortsatte utegårdsbygget vid hönsbyschan, eftersom jag inte haft någon hjälp... Inte kan jag väl helt själv...?! Jo jag kan ju det. Som vanligt klarar jag mer än jag tror. Varför lär jag mig aldrig det?

Nu kan i alla fall även isbargänget komma ut, i en alldeles egen liten gård. Det återstår bara ytterligare några timmars snickrande, så kan araucanorna göra det samma. (De har nu möjlighet att gå ut samman med påfåglarna, men det vågar de inte. Mina araucanor är omåttligt fåniga och nervösa, särskilt mot andra större fåglar tydligen) För att fortsätta på deras gård, måste jag dessvärre upp på byschans tak, jag som är lite höjdrädd... Hur ska det gå? Så nu drar jag mig nog lite igen för att bygga vidare, ha ha.

Inga kommentarer: