fredag, april 13, 2012

Framsteg i örtlandet

Jag har tidigare hävdat att jag inte tycker att det är nödvändigt att begränsa myntans tillväxt med barriärer, för att det är så lätt att dra bort revorna och det luktar så gott när man gör det... Men nu har jag ändrat mig. Verkligen ändrat mig! Nästan 2 års frihet, resulterade i att hela örtcirkeln var helt genomvuxen av myntarötter, som ett enda stort ormbo! Som jag har slitit med de där rötterna idag, och jag tror att jag fått bort det mesta... Hedanefter är det hinkar som gäller, jag ska vinna det här kriget, inte myntan! ;-)










Det börjar bli lite ordning på första örtcirkeln nu i alla fall. Och jag börjar därmed fundera på om jag inte ska ha kvar bägge cirklarna? Det är ju så fint och trevligt med örter... Men nej, jag har nog tillräckligt (för mycket?!) att sköta ändå...Funderar föresten på hur många myntasorter jag ska ha kvar? Jag använder dem ju väldigt lite... bara till l te ibland... grönmynta och pepparmynta är givna, men hur ska jag göra med eau de solongemynta? och krusmynta? Med bara en cirkel kvar blir ju platsen genast mer begränsad...

1 kommentar:

Eva sa...

Förstår att du har fått slita ordentligt med rötterna. Gjorde själv samma sak för två år sedan. Men nu växer mina myntor i nedgrävda krukor. Ett tips på en rolig myntasort är chokladmynta.
Ha det bra!