lördag, oktober 04, 2008

En ovanligt ineffektiv dag på äleberg


Idag har det inte blivit mycket gjort hemma på gården, tyvärr. =/ Lite frallbak inför trevligt besök av svärfar med sambo, och så har föresten lyktstolpen som huserat på vinden sedan i julas kommit upp i trädgården, det var förstås ett framsteg! =)

Eftermiddagen ägnades åt visning på ett hus å föräldrakooperativets vägnar, och sedan "möte" med flera av de andra medlemmarna om tänkbara kostnader för att rusta det hela. Det är ett gammalt kapell från 1923, saknar vatten och avlopp, för att bara nämna ngt. Man kan se många brister, men förhoppningvis även många möjligheter. Kanske är det här vårat blivande dagis!
(bilden lånad av Ringius fastighetsbyrå)


Jag borde även förberett inför morgondagens köp-byt-sälj-dag i jäla, men så har inte blivit. Kommer därför inte att ha med mig så mkt som jag hade tänkt från början, bara några burkar av äppelmos & rönnbär-äpplegele, samt negerbollar (får man säga så?!? Jag menar iaf inget illa med det!) som kära maken rullat till nu på kvällskvisten.

3 kommentarer:

Skumme sa...

Heja Styrbjörn! Det blir mums i morgon. Nu ska jag ta ut de sista äppelpajerna ur ugnen!

lilian sa...

Vad skall dom ha för torpet?
Kanske något för mig??

Linda Färnevik sa...

Sno det inte för oss nu! =) 115.000 är begärt pris, men det är MKT at göra, riktigt mkt = ingenting för dig tror jag...

mer info:
http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=3IED8SMHJRJ19BBU&TYP=CMFritidshus&Skin=Ringius