torsdag, oktober 23, 2008

Pärlor

Pärlhöns är fascinerande varelser, mina "småttingar" utvecklas från dag till dag och blir mer och mer... Ja, vad det nu är de blir. Flintskalliga, iaf. =) Om det är fint eller inte råder det ju delade meningar om. Jag tycker mest att de är häftiga! De är verkligen uppseendeväckande! =)

Låter roligt gör de också, ett nästan mekaniskt, gnisslande, HÖGT ljud... Här har vi en av de 3 månader gamla kycklingarna, en av de få som nästan går att hantera. De är vilda, vill jag lova. Vildfåglar! Visst är fjäderdräkten vacker, även om deras övriga utseende kanske inte är det... =)





Min dag har varit tämligen enformig i övrigt med städande och annat, så därför får ni nöja er med pärlorna! =)


4 kommentarer:

Fake cake sa...

Jättefina bilder på gamen;)
jag såg på mina idag att de som är lika i ålder hade olika storlekar på kammen o fick bekräftat att tuppen har större kam än hönan så då har jag iallafall både tupp o höna bland dem som tur är då de lever i par i avelsperioden. Sen lever de i grupp, så de beteer sig inte alls som höns alltså...
jag tycker de är sådär pikanta snygga på ngt ruffligt sätt haha

Kram

bc owner sa...

Du har blivit utmanad. Se regler på min blogg.

Mvh Jenny

bc owner sa...

Hade bara pärlhöns en kortperiod. Tyvärr hann de inte växa upp här. De togs bort samtidigt som hönsen när vi fick ILT.

Funderar på att skaffa igen.

Anonym sa...

ÅH Vad jag önskar mig pärlhöns ! Hade påfåglar tidigare, vet du om de är lika i temperamentet ? Flyger pärlhönsen ? Mina påfågeldamer älskade att flyga iväg, till grannarnas förtret när de hittade påfåglar i sina grönsaksland.... /Malin - Home On the Range