måndag, oktober 27, 2008

Tyckte ni att äppelcidervinäger var konstigt...?

Vissa av er minns säkert att jag bakade bröd med äppelcidervinäger för inte så länge sedan? Nu var det dax igen för bakning med konstiga ingredienser! =)
Inspirerad av förra veckans lyckade grönkålspannkakor så lade jag, just det GRÖNKÅL i degen som förövrigt baserades på dinkel och durumvete med lite olivolja, solroskärnor och givetvis havssalt. Resultatet? Jättegott! Har tryckt i mig flera skivor med smör på här ikväll. Mmmm!

I övrigt deppar jag lite över mina gotlandskycklingar. För två veckor sedan såg de tydligt ut att bli 2 tuppar och 6 hönor. (se tidigare inlägg) Nu, när de nått 6 veckors ålder, är det bara att konstatera att det vuxit ut röda kammar på ytterligare 4 av dem... =( Jaha, så då har jag alltså 2 hönor och 6 tuppar nu då. Om det inte växer ut röda kammar på de två kvarvarande också om ngn vecka eller så. Skit också! Jag är visst ingen "turgumma"... *mutter mutter* Av mina två små gotlänningar, 4 veckor gamla, så visar "bara" en av dem ev tecken på kamtillväxt, men jag ger mig tusan på dett de blir tuppar bägge två, de också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad modig du är som vågar lägga i allt möjligt i degen! Jag är en fegis i köket, när jag väl exprimenterar så blir det osmakligt.

Nina sa...

Men inte ska frun deppa för det - blir smaskigt i grytan istället ???

Brödet ser helt fantastiskt ut...

vi ses !

Koola Viola sa...

...och jag fick fyra tuppar och bara en höna i sista kycklingkullen. Purket.
Har ett gäng i kläckaren nu, hoppas på bättre tur och väntar med spänning. :o)