tisdag, juli 29, 2014

Nu är det krig!

Tomaterna gör tyvärr ingen nytta i kålodlingen (dessutom har den drabbats av röta. Det är mycket som går fel i den här samodlingen i år tyvärr!) och trots att jag går morgon och kväll och plockar bort äggsamlingar och larver (jag lägger säkert en timme dagligen på det!) så ser det ut så här.
Mängder av ägg. Mängder av larver. Och mängder av hål i bladen. (Det här var ändå ett förhållandevis oätet blad. ) Nu har jag tröttnat! Nu är det krig!
 Jag hoppas att hålet som det här (ekologiska) medlet gjorde i plånboken, gör att det nu inte blir så mycket mer hål i min kål...

1 kommentar:

Anne i Hjo sa...

I mina ögon ser din kål rätt fin ut och inte alls särskilt angripen? Men jag förstår att det blir onödigt mkt jobb att gå och plocka som du gör... Hoppas att medlet fungerar! Vart har du hittat det?